مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری بپردازیم و از نکات مهمی را اشاره کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقدمه

مهاجرت و زندگی در کشورهای مطرح برای ما ایرانیان از اهمیت زیادی برخوردار است. در طی سالیان اخیر، آمار مهاجرت به کشورهای مطرح افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشورهای مطرح و بزرگ در زمینه مهاجرت، کشور کانادا می باشد.

کانادا جز بهترین کشورهای دنیا برای زندگی به حساب می آید.

کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودن آن، قوانین مختلفی را پیش روی علاقه مندان به زندگی در این کشور قرار داده است که هر فردی می تواند بر اساس شرایط خود اقدام به استفاده از یکی از روش های مهاجرت به کانادا نماید.

طبیعتا مهمترین اصل برای ورود به هر کشوری از جمله کانادا، اخذ ویزای این کشور می باشد. برای دریافت ویزای کشور کانادا حال هر نوع ویزایی که باشد، لازم است از قوانین و مراحل اخذ ویزای آن اطلاع کافی داشته باشیم و لازم است تمامی مراحل بصورت قانونی و اصولی انجام شود تا بتوان اقدام به اخذ ویزای کانادا نمود.

از جمله مهمترین آنها می توان به مرحله انگشت نگاری اشاره کرد که فرایندی مهم و حساس است. حال سوالی پیش خواهد آمد که چه مدت زمان طول خواهد کشید، بعد از فرایند انگشت نگاری، ویزای افراد صادر شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله جاب آفر استرالیا نیز مطالعه نمایید.

 ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر است؟
  2. روند انگشت نگاری در سفارت کانادا چیست؟
  3. عوامل تاثیرگذار در افزایش مدت زمان پاسخ دهی به درخواست ویزای کانادا چیست؟
  4. نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا چگونه است؟

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری
مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

اهمیت مسئله انگشت نگاری برای اخذ ویزای کانادا بسیار بالاست. از چند سال گذشته، فرایند انگشت نگاری و مراحل بیومتریک، جز مراحل مهم اخذ ویزای این کشور شده است و برای افراد خارجی که قصد ورود به کشور کانادا را دارند، لحاظ شده است.

لازمه دریافت مجوز ورود به خاک کشور کانادا، این است که تمامی مراحل اخذ ویزای کانادا از جمله فرایند انگشت نگاری صورت گیرد تا مشکل قانونی برای افراد خارجی ایجاد نشود.

برای انجام مراحل اخذ ویزای کانادا و انجام مرحله انگشت نگاری و بیومتریک، لازم است به سفارت کانادا مراجعه شود تا اقدامات قانونی صورت گیرد.

لازم است بدانید که از آنجایی که در کشور ما، سفارتخانه کانادا، فعالیتی ندارد، لازم است برای انجام مراحل اخذ ویزای این کشور، به یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات و … مراجعه کرد و سپس با مراجعه به دفاتر وک کانادا اقدام به انجام مراحل فوق نمود تا بتوان ویزای کانادا را کسب نمود.

فرقی نخواهد داشت که یک فرد قصد دارد کدامیک از ویزاهای کشور کانادا را دریافت کند. بهرحال برای دریافت مجوز ورود به خاک کشور کانادا، بایستی مراحل بیومتریک و اخذ ویزای کانادا را با دقت انجام داد.

همچنین ارائه مدارک شخصی و هویتی و مدارک تحصیلی و شغلی و مدارکی که مرتبط با نوع ویزای کانادا می باشد، از الزامات اخذ ویزای این کشور می باشد.

بصورت کلی برای اینکه بدانیم چه مقدار زمانی طول خواهد کشید تا ویزای کانادا را دریافت نماییم، باید مسائل مختلفی را در نظر بگیریم و طبیعتا باید مدت زمانی را برای دریافت ویزای کانادا برای خود مدنظر قرار دهیم تا دچار سردرگمی نشویم.

بنابراین لازم است بازه زمانی دریافت ویزای کانادا را از زمان ورود به سفارت کانادا و انجام مراحل ذکر شده تا زمان صدور ویزا را برای خود در نظر داشته باشیم.

زمانی که اقدام به ارائه مدارک به سفارت و دفاتر وک کانادا می نماییم و مراحل بیومتریک و انگشت نگاری را انجام می دهیم.

بعد از آن، پرونده ما وارد مرحله بررسی و پردازش توسط مسئولین سفارت کانادا خواهد شد و صلاحیت های لازم طبق قانون کشور کانادا، مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد.

با توجه به نوع ویزا و شرایط متقاضی، واجد شرایط بودن فرد برای دریافت ویزای کانادا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین هر چقدر مدارک فرد کامل تر باشد و همچنین فرایند مصاحبه حضوری در سفارت کانادا، به خوبی پیش رفته باشد، مدت زمان کمتری طول خواهد کشید تا فرد به ویزای کانادا دست پیدا کند.

حال اینکه مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر است، باید گفت که با توجه به شرایط پرونده و بررسی های لازم، ممکن است بازه زمانی 2 الی 6 ماهه طول بکشد تا بتوان ویزای کشور کانادا را کسب نمود و این بازه زمانی از لحظه انجام مراحل بیومتریک و انگشت نگاری محاسبه خواهد شد.

لطفا از پست جاب آفر کانادا دیدن کنید.

روند انگشت نگاری در سفارت کانادا

روند انگشت نگاری در سفارت کانادا
روند انگشت نگاری در سفارت کانادا

اکنون قصد داریم در خصوص انگشت نگاری و فرایند آن برای اخذ ویزای کانادا، توضیحاتی ارائه دهیم.

یکی از مهمترین و کلیدی ترین مراحل اخذ انواع ویزای کشور کانادا، فرایند انگشت نگاری و احراز هویت بصورت الکترونیکی است. این فرایند باعث خواهد شد که تمامی اطلاعات هویتی بصورت الکترونیک در اختیار دولت کانادا قرار گیرد. هدف از این کار، حفظ و افزایش امنیت شهروندان کانادایی می باشد.

در خصوص انجام فرایند انگشت نگاری جای نگرانی نخواهد بود و این اطلاعات بصورت کاملا محرمانه خواهد ماند و صرفا برای امنیت خود فرد و شهروندان کانادایی انجام خواهد شد. برای انجام این مراحل، لازم است در ابتدا اقدام به دریافت نوبت از دفاتر وک کانادا در کشورهای همسایه نمود.

در زمان رسیدن نوبت، لازم است فرد در موعد مقرر به یکی از مراکز وک کانادا مراجعه کند و اقدام به انجام مراحل انگشت نگاری و تحویل مدارک خود نماید.

در صورتی که فرد متقاضی در موعد مقرر مراجعه نکند، نوبت او باطل خواهد شد و لازم است مجددا اقدام به دریافت نوبت نماید.

همچنین افرادی که قصد دارند بصورت خانوادگی به کشور کانادا مهاجرت نمایند، لازم است تمامی اعضای خانواده بصورت همزمان اقدام به مراجعه به دفاتر وک نمایند تا بتوانند مراحل احراز هویت خود را انجام دهند.

در زمان مراجعه به دفاتر وک، لزومی نخواهد داشت که حتما تمامی مدارک جهت اخذ ویزای کانادا همراه باشد، صرفا داشتن کد رهگیری و برگه نوبت، کفایت خواهد کرد. لازم است برای انجام چنین مراحلی با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی مشورت های لازم را انجام دهید تا به خوبی بتوانید تمامی مراحل را طی نمایید.

بعد از اتمام فرایند انگشت نگاری لازم است مدت زمانی بین 2 الی 6 ماه صبر کنید تا فرایند بررسی پرونده شما انجام شود و سپس با تایید نهایی پرونده شما، می توانید اقدام به دریافت ویزای کانادا نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله جاب آفر و بهترین شهر کانادا برای کار را مطالعه کنید.

عوامل تاثیرگذار در افزایش مدت زمان پاسخ دهی به درخواست ویزای کانادا 

عوامل تاثیرگذار در افزایش مدت زمان پاسخ دهی به درخواست ویزای کانادا 
عوامل تاثیرگذار در افزایش مدت زمان پاسخ دهی به درخواست ویزای کانادا

اینکه مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر است، در ابتدای مقاله به آن اشاره شد. طبیعی است که مدت زمان پاسخ دهی سفارت کانادا به متقاضی برای دریافت ویزای کانادا، بیشتر از معمول طول خواهد کشید.

مهمترین دلیل آن، حجم بالای متقاضیان برای مهاجرت می باشد که بررسی پرونده ها زمان بر خواهد بود. اما برخی از دلایل ممکن است باعث تاثیر بیشتر از حد معمول در دریافت ویزای کانادا بعد از فرایند انگشت نگاری شود این که دلایل شامل موارد زیر است:

  • وجود نقص در مدارک

یکی از مهمترین مراحلی که در هنگام حضور در سفارت کانادا باید مدنظر قرار گیرد، تحویل مدارک مورد نیاز می باشد.

در صورتی که فرد متقاضی دارای نقص در پرونده و مدارک خود باشد، بررسی پرونده او، زمان بر خواهد بود و طبیعتا زمان بیشتری طول خواهد کشید تا پرونده بررسی شود.

در چنین مواقعی، به فرد اطلاع داده می شود که مدارک خود را تکمیل کند. همین موضوع باعث طولانی تر شدن صدور ویزای کانادا خواهد شد.

  • اعتبار سنجی مدارک

در خصوص اعتبار سنجی مدارک باید گفت که مامور مهاجرت فرد متقاضی، برای بررسی پرونده او، لازم است با سازمان ها و ارگان های مختلفی در تماس باشد. تمامی مدارک را مورد بررسی دقیق قرار دهد تا از صحت مدارک و قانونی بودن آن مطمئن شود.

سازمان هایی مانند سازمان تشخیص هویت، سازمان های مالی برای بررسی اطلاعات مالی و شغلی و …، از جمله این نهادها می باشد. که همین موضوع می تواند در بررسی پرونده متقاضی، تاثیرات زمانی زیادی داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین شهر آلمان برای کار نیز مطالعه نمایید.

  • مسائل مربوط به سوابق متقاضی

برخی از افراد ممکن است دارای مواردی مانند سو پیشینه کیفری باشند. همین موضوع می تواند باعث اخلال در بررسی پرونده و صدور ویزای کانادا شود.

همچنین بررسی سلامت جسمی و روحی فرد که توسط مراکز پزشکی معتبر انجام می شود. می تواند در روند بررسی پرونده تاثیرگذار باشد. درصورتی که یک فرد مشکلات جسمی یا روحی داشته باشد. بررسی صلاحیت متقاضی برای ورود به کانادا دچار تاخیر خواهد شد.

بنابراین می توان گفت که از جمله موارد تاثیرگذار در مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری، مسائل مربوط به سابقه کیفری، پناهندگی، مسائل سیاسی و یا مسائل سلامت روحی و جسمی باشد.

  • مسائل مالی

مسائل مالی در خصوص اخذ ویزای کانادا، دارای دو وجه است. مورد اول در خصوص این است که متقاضی از تمکن مالی مناسبی برخوردار نباشد.

زیر یکی از شروط اصلی اکثر ویزاهای کشور کانادا، داشتن تمکن مالی و توانایی مالی برای زندگی در کانادا می باشد. اگر فردی دارای تمکن مالی مناسبی نباشد، می تواند در روند بررسی پرونده او مشکلاتی ایجاد کند.

از طرف دیگر، برای بررسی پرونده و صدور ویزای کشور کانادا، لازم است هزینه هایی به سفارت کانادا پرداخت شود.  اگر فردی عمدا یا سهوا اقدام به پرداخت آن ننماید و یا دیرتر از موعد اقدام به پرداخت کند، طبیعتا دچار تاخیر در بررسی پرونده خود خواهد شد.

چنین مواردی می تواند در مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری، تاثیر گذار باشد و لازم است در این مورد دقت لازم صورت گیرد.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا
نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

ایرانیانی که قصد دارند اقدام به اخذ ویزای کانادا، حال از هر روش و نوعی که شده باشد. لازم است اقدام به مراجعه به دفاتر وک کانادا نمایند و اقدامات لازم را انجام دهند.

که در این مقاله گفته شد. همانطور که گفته شد، کشور کانادا در ایران سفارتخانه فعالی ندارد و لازم است به یکی از کشورهای همسایه سفر کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

برای اینکه بتوان بعد از فرایند انگشت نگاری و مراحل اداری اخذ ویزای کانادا، اقدام به پیگیری صدور ویزای خود نمود. لزومی نخواهد داشت که هزینه زیادی کرد و می توان بصورت اینترنتی اقدام به پیگیری نمود. زمانی که مراحل اداری بصورت حضوری انجام شد.

اداره مهاجرت کانادا، به فرد کد رهگیری اعطا می کند که می تواند توسط این کد به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کند. با داشتن حساب کاربری که از قبل ایجاد شده است، اقدام به پیگیری امور خود نماید.

بطور کلی زمانی که ویزا صادر می شود و یا ریجکت می شود، سازمان مهاجرت کانادا و یا سفارت این کشور، به فرد ایمیل ارسال خواهد کرد و متقاضی را از روند امور باخبر خواهد ساخت.

زمانی که درخواست متقاضی برای دریافت ویزای کانادا، ریجکت شود.

دلایل آن در ایمیل ارسال شده نوشته شده است که می توان اقدامات لازم اعم از ارسال نامه اعتراض و … را انجام داد. یا در صورت نقص مدارک، اقدام به تکمیل مدارک و ارائه حضوری آن به سفارت کانادا نمایید. تا روند بررسی پرونده شما به درستی پیش برود و ویزای کانادا را دریافت نمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه ی اخذ جاب آفر از کانادا دیدن کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی روند اخذ ویزای کانادا مخصوصا در زمان بعد از فرایند انگشت نگاری پرداختیم. اهمیت مسئله زمان بندی برای دریافت ویزای کانادا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکه مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر خواهد بود به عوامل مختلفی بستگی دارد.

که در این مقاله در خصوص مدت زمان دریافت ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری و عوامل موثر در زمان جواب نهایی، پرداخته شد.

کشور کانادا یکی از کشورهای محبوب برای زندگی محسوب می شود. هرساله ایرانیان زیادی علاقه مند به مهاجرت به کشور کانادا می باشند. بسیاری از افراد موفق می شوند با رعایت اصول و قوانین اخذ ویزای کانادا و همچنین شرایط مهاجرتی این کشور، به کانادا مهاجرت نمایند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مهمترین اصل در خصوص دریافت ویزای کانادا در سریع ترین زمان ممکن، رعایت اصول و قوانین مهاجرتی این کشور و مراحل اداری اخذ ویزای کانادا می باشد.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست بهترین شهر کانادا برای ایرانیان دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید