جاب آفر استرالیا

در این مقاله قصد داریم به بررسی جاب آفر استرالیا و انواع آن بپردازیم.شرایط دریافت جاب آفر استرالیا، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

مقدمه

مهاجرت و امور مربوط به آن برای افرادی که قصد سفر و مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. در کشور ما هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد در تلاش هستند که به کشورهای مطرح دنیا مهاجرت کنند.

یکی از پر تقاضاترین انواع ویزاها، ویزای کاری می باشد و کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارد.

که می توان بر اساس قوانین و شرایط کشور مورد نظر، به کشور مقصد مهاجرت کاری نمود. یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اشتغال و کار، کشور استرالیا می باشد. برای اینکه بتوان به کشور استرالیا مهاجرت کاری نمود.

لازم است از قوانین و شرایط مهاجرتی کشور استرالیا در حوزه ویزای کاری، اطلاعات درست و کافی بدست آورد تا بتوان با آگاهی کامل اقدام به مهاجرت و اشتغال در کشور استرالیا نمود. یکی از روش های محبوب برای اخذ ویزای کاری کشور استرالیا، روش جاب آفر استرالیا می باشد.

 ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • جاب آفر استرالیا چیست؟
  • انواع ویزاهای جاب آفر استرالیا کدام است؟
  • شرایط دریافت جاب آفر استرالیا چیست؟
  • مراحل دریافت ویزای جاب آفر استرالیا چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا چیست؟

جاب آفر استرالیا

""></h6

جاب آفر در واقع به معنی پیشنهاد شغلی می باشد که از طرف کارفرما برای فرد متقاضی ارسال می شود. در واقع این روش به گونه ای است که برای فرد نوعی نامه پذیرش شغلی ارسال می شود و فرد توسط این نامه می تواند اقدام به اخذ ویزای جاب آفر استرالیا نماید.

شرکت ها و نهادهای مختلف در استرالیا با بررسی رزومه های تحصیلی و کاری افراد مختلف، صلاحیت های لازم را در مورد فرد متقاضی مورد بررسی قرار میدهد و در صورت واجد شرایط بودن برای فرد، جاب آفر ارسال می کند و فرد متقاضی می تواند بر اساس شرایط خود این درخواست را قبول یا رد کند.

با دریافت جاب آفر استرالیا می توان اقدام به اخذ ویزای کاری این کشور نمود و اقدام به مهاجرت کرد.

از مزیت های مهم و کلیدی در خصوص ویزای جاب آفر استرالیا این است که می توان بعد از گذشت مدت زمانی مشخص اقدام به اخذ اقامت دائم استرالیا نمود.

در طی سالیان اخیر افراد زیادی از جمله ایرانیان، موفق به دریافت جاب آفر استرالیا شده اند که توانسته اند از این طریق به کشور استرالیا مهاجرت کاری نمایند و در این کشور زندگی راحتی را تجربه کنند. لازمه دریافت جاب آفر استرالیا اطلاع از شرایط و قوانین مهاجرتی این کشور در این حوزه می باشد.

که لازم است با دانش و آگاهی کافی اقدام به مهاجرت از این روش نمود. ویزای جاب آفر استرالیا دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها می تواند مزیت های خاص خود را داشته باشد و همچنین قوانین خاص خود را می طلبد که در ادامه به بررسی این موضوع مهم پرداخته خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین شهر آلمان برای کار مطالعه نمایید.

انواع ویزاهای جاب آفر استرالیا

"انواع

همانطور که در مبحث قبلی گفته شد، کشور استرالیا به عنوان یکی از محبوب ترین مقصدها برای اشتغال برای افراد خارجی می باشد که هر ساله بر تعداد متقاضیان مهاجرت کاری به کشور استرالیا افزوده می شود.

کشور استرالیا به دلیل وجود موقعیت های شغلی گوناگونی که دارد، با کمبود نیروی انسانی و متخصص همراه است و همین موضوع می تواند برای افراد خارجی یک موقعیت عالی محسوب شود تا بتوانند به این کشور به عنوان یک متخصص ماهر وارد این کشور شوند.

ویزای جاب آفر استرالیا دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها می تواند با توجه به شرایط متقاضیان مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه مقاله به بررسی انواع ویزای جاب آفر استرالیا می پردازیم و از شرایط مهم برای دریافت هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

  • ویزای ساب کلاس ۴۹۴

یکی از انواع ویزای جاب آفر استرالیا، ویزای ساب کلاس 494 می باشد. این ویزا در واقع یک ویزای منطقه ای محسوب می شود و بصورت موقت برای افراد خارجی صادر می شود.

در طول اعتبار این ویزا، فرد متقاضی تحت حمایت کامل کارفرما خواهد بود. کارفرمایان می توانند در صورت پیدا نکردن نیروی متخصص داخلی از این روش برای استخدام نیزوی خارجی متخصص اقدام نمایند.

مدت زمان اعتبار ویزای ساب کلاس 494، به مدت 5 سال می باشد و مزیت استفاده از این نوع از ویزای جاب آفر استرالیا، این است که می توان بعد از گذشت 3 سال از حضور در استرالیا، اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نمایند و تبعه دائم این کشور شوند.

زمانی که ویزای ساب کلاس 494 برای فرد صادر می شود، در داخل برگه ویزا، مناطقی مشخص شده است که فرد می تواند در این محدوده اقدام به اشتغال نماید.

برای اینکه بتوان ویزای ساب کلاس 494 استرالیا را دریافت کرد، لازم است شرایط زیر رعایت شود:

  • از کارفرمای استرالیایی، پیشنهاد شغلی معتبر دریافت شده باشد.
  • فرد متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه کاری در حوزه تخصصی درخواست شده داشته باشد.
  • محدودیت سنی در این نوع ویزا وجود دارد که متقاضی نباید بیشتر از 45 سال داشته باشد.
  • تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول که کارفرما این موضوع را مشخص خواهد کرد.
  • ویزای ساب کلاس  ۴۸۲  

از دیگر انواع ویزای جاب آفر استرالیا، ویزای ساب کلاس 482 می باشد که این نوع ویزا، از نوع ویزای موقت و مدت دار می باشد.

این نوع ویزا به مانند مورد قبلی، کارفرما می تواند در صورت پیدا نکردن نیروی متخصص داخلی، اقدام به پیشنهاد شغلی به متخصص خارجی نماید و فرد متقاضی را تحت حمایت خود قرار دهد تا فرد بتواند به استرالیا مهاجرت کاری کند.

فرد متقاضی با دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای استرالیایی می تواند با توجه به شرایط و قوانین ویزای ساب کلاس 482 اقدام به حضور موقت بین 2 الی 4 سال در کشور استرالیا نماید. این نوع ویزای جاب آفر استرالیا می تواند باعث شود که دارندگان این نوع ویزا بدون محدودیت به کشور استرالیا سفر کنند.

در طول مدت اعتبار ویزای ساب کلاس 482، بدون محدودیت از کشور خارج شوند و با دیگر وارد شوند. بعد از گذشت مدت زمانی مشخص این افراد می توانند اقدام به اخذ اقامت دائم استرالیا کنند و شهروند دائم این کشور شوند.

شرایط اخذ ویزای ساب کلاس ۴۸۲ شامل موارد زیر است:

  • دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای تأییدشده؛
  • متقاضی باید پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای استرالیایی دریافت کند.
  • متقاضی لازم است حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط با شغل مورد نظر داشته باشد.
  • کارفرما باید این موضوع را مدنظر داشته باشد که اولویت در ابتدا با متخصصین داخلی است و در صورت نبود نیرو، اقدام به استخدام نیروی خارجی نماید.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی اعم از آیلتس یا تافل

لطفا از پست جاب آفر هلند و جاب آفر عمان دیدن کنید.

  • ویزای ساب کلاس ۱۸۷  

از دیگر انواع ویزای جاب آفر استرالیا، ویزای ساب کلاس 187 می باشد. این نوع ویزا به ویزای منطقه ای مشهور است که کارفرمای استرالیایی در صورت نبود نیروی کار داخلی، اقدام به ارائه پیشنهاد شغلی به فرد متخصص خارجی می کند و متقاضی می تواند از این روش به استرالیا مهاجرت کند.

از شرایط مهم و کلیدی ویزای ساب کلاس 187 این است که در برگه ویزا، مناطق مشخص شده ای درج شده است که فرد متقاضی موظف است در مناطق درج شده اقدام به کار و زندگی نماید و در زمان ورود و خروج از کشور استرالیا، از این قانون پیروی کند.

برای دریافت ویزای ساب کلاس 187 که از انواع ویزای جاب آفر استرالیا می باشد، لازم است شرایط زیر رعایت شود:

  • متقاضی باید از پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای استرالیایی برخوردار باشد و کارفرما به شرطی می تواند برای متقاضی پیشنهاد شغلی ارسال کند که فرد متقاضی دارای تخصص کافی در حوزه شغلی برخوردار باشد و همچنین منطقه مورد نظر با کمبود نیروی کار در حوزه تخصصی مورد نظر مواجه باشد.
  • فرد متقاضی مهاجرت باید حداقل سابقه کاری 3 مرتبط با شغل پیشنهاد شده داشته باشد.
  • متقاضی لازم است در آزمونی به نام آزمون ارزیابی مهارت شرکت کند و همچنین باید به کارفرمای خود تعهد کاری دهد که به مدت 2 سال نزد او فعالیت خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه ی اخذ جاب آفر از کانادا را مطالعه کنید.

  • ویزای ساب کلاس ۱۸۶

یکی از انواع ویزای جاب آفر استرالیا که جز بهترین های ان محسوب می شود، ویزای ساب کلاس 186 می باشد.

در این نوع ویزا، کارفرمای استرالیایی در ابتدا اقدام به پیشنهاد شغلی به متخصصین داخلی خواهد کرد و در صورت نبود نیروی متخصص داخلی، از افراد خارجی و متخصص، اقدام به دعوت شغلی می نماید و پیشنهاد شغلی ارائه می نماید.

این ویزا مزیتی دارد که به افراد خارجی امکان می دهد که بصورت دائم در کشور استرالیا زندگی کنند و به فعالیت بپردازند.

جریان ورود مستقیم، جریان قرارداد کاری، جریان انتقال اقامت موقت به اقامت دائم از انواع جریان های ویزای ساب کلاس 186 می باشد.

برای اینکه بتوان اقدام به اخذ ویزای ساب کلاس 186 نمود، لازم است شرایط و قوانین آن رعایت شود که این شرایط عبارتند از:

  • دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای مورد تأیید استرالیایی؛
  • متقاضی باید از کارفرمای استرالیایی، پیشنهاد شغلی تایید شده و رسمی دریافت نماید.
  • فرد متقاضی باید در حوزه پیشنهاد شده، حداقل به مدت 3 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.
  • متقاضی لازم است در آزمون ارزیابی مهارت شرکت نماید که کارفرمای استرالیایی به او راهنمایی خواهد کرد.
  • فرد متقاضی باید از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشد و مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول را ارائه نمایید.

شرایط دریافت جاب آفر استرالیا

"شرایط

حال که در خصوص جاب آفر استرالیا توضیحاتی ارائه دادیم، سوالی پیش خواهد آمد که چگونه می توان اقدام به دریافت پیشنهاد کاری و جاب آفر استرالیا نمود.

در ابتدای کار لازم است فرد متقاضی تحقیقات لازم را در خصوص مهارت و رشته خود انجام دهد و سپس بررسی کند که آیا حوزه تخصصی او در مشاغل مورد نیاز در استرالیا قرار دارد یا خیر.

عموما در استرالیا، تمامی حوزه های تخصصی نیاز به نیروی کار دارد، اما لازم است برای احتیاط و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نیاز شغلی مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهد.

از طرفی اگر فردی دارای تخصص است، می تواند بررسی کند که آیا در استرالیا، یافتن این نوع از شغل راحت تر است یا خیر. به عنوان مثال، اگر فردی در حوزه دیجیتال و تکنولوژی فعالیت دارد یا در حوزه بیزینس و تجارت تخصص دارد، طبیعتا راحت تر می تواند در استرالیا شغل دلخواه خود را پیدا کند.

برای اینکه بتوان از کارفرمای استرالیایی، پیشنهاد شغلی دریافت کرد.

این موضوع را باید دانست که باید از مهارت بالایی در حوزه تخصصی خود برخوردار باشیم و به عبارت دیگر، رزومه کاری مناسب و قوی ارائه دهیم تا کارفرما مجاب شود که پیشنهاد شغلی ارائه دهد.

از طرفی دیگر تسلط داشتن به زبان انگلیسی می تواند شانس فرد را برای دریافت جاب آفر استرالیا افزایش دهد. همچنین هر چقدر در خصوص شرایط زندگی کشور استرالیا و فرهنگ و آداب و رسوم این کشور، اطلاعات بیشتر داشته باشد، طبیعتا راحت تر می تواند به شغل دلخواه خود در استرالیا دست پیدا کند.

کارفرمایان استرالیایی، بر مسئله آشنایی به فرهنگ این کشور اهمیت و ارزش زیادی قائل هستند.

با ارائه رزومه قوی و سابقه کاری بسیار مناسب می توان شانس بسیار بالایی در خصوص اخذ ویزای جاب آفر استرالیا بدست آورد و کارفرمای استرالیایی به چنین افرادی پیشنهاد شغلی ارائه می دهند. از آنجایی که تقاضای مهاجرت به استرالیا مخصوصا مهاجرت کاری زیاد است، لازم است از رزومه بسیار خوبی برخوردار باشید.

مراحل دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

"مراحل

در ابتدای کار می توان در سایت های کاریابی کشور استرالیا اقدام به یافتن شغل مورد نظر نمود. اغلب کارفرمایان استرالیایی در موسسات کاریابی این کشور و در وبسایت های آن اقدام به انتشار آگهی نیاز شغلی برای پذیرش نیروی خارجی می نمایند.

همچنین شبکه های اجتماعی مختلف مانند لینکدین و … می تواند کارساز باشد. بعد از مشخص شدن نوع شغل، لازم است با کارفرما ارتباط اولیه گرفته شود و برای شرکت مورد نظر، رزومه کاری ارسال شود.

نکته مهم در خصوص ارسال رزومه این است که رزومه تهیه شده باید بصورت خلاصه باشد.

در عین حال تمامی مهارت ها و تخصص هایی که یک متقاضی دارد بصورت کامل در آن قید شده باشد تا کارفرما بتواند در کوتاه ترین زمان اقدام به تصمیم گیری نماید.

کارفرما بعد از بررسی رزومه و تشخیص صلاحیت های لازم اقدام به دعوت فرد برای مصاحبه خواهد کرد که بصورت آنلاین انجام می شود و این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است.

برخی از کارفرمایان بدون مصاحبه اقدام به اعطای پیشنهاد شغلی و جاب آفر می کنند. اما اغلب کارفرمایان، مصاحبه را اولویت کاری خود قرار می دهند. بعد از اتمام فرایند مصاحبه برای فرد پیشنهاد شغلی ارسال می شود و در این صورت می تواند با در دست داشتن نامه پذیرش شغلی اقدام به اخذ ویزای جاب آفر استرالیا نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

"مدارک

برای اینکه بتوانید اقدام به اخذ ویزای جاب آفر استرالیا نمایید. لازم است از تمامی قوانین و شرایط دریافت ویزای این کشور اطلاع داشته باشید. تا دچار سردرگمی نشوید و یا روند بررسی پرونده شما در کمترین زمان صورت گیرد.

با دریافت نامه پذیرش شغلی از کارفرمای استرالیایی می توان اقدام به مراجعه به سفارت استرالیا نمود. اقدامات لازم برای ارائه مدارک و مراحل احراز هویت را انجام داد. از جمله مدارک مهمی که لازم است به سفارت استرالیا برای اخذ ویزای جاب آفر استرالیا ارائه شود.

عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی و ارائه ترجمه رسمی آن
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • ارائه نامه پذیرش شغلی از طرف کارفرمای استرالیایی
  • ارائه چند قطعه عکس در ابعاد مشخص و استاندارد
  • ارائه گواهی بیمه سلامت و درمانی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی اعم از آیلتس یا تافل
  • ارائه گواهی مبنی بر عدم سو پیشینه کیفری
  • و…

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان نیز مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله نیز به بررسی یکی از رایج ترین انواع مهاجرت به استرالیا یعنی مهاجرت کاری و ویزای جاب آفر استرالیا پرداختیم.

از شرایط دریافت آن و انواع ویزای جاب آفر استرالیا توضیحاتی را ارائه دهیم. زندگی در استرالیا می تواند مزیت های زیادی را داشته باشد که از مهمترین آن می توان به درآمد بالا و زندگی مرفه اشاره کرد.

همچنین می توان از طریق جاب آفر استرالیا در این کشور اقامت دائم را کسب کرد و از مزیت های شهروندی این کشور نهایت استفاده را کرد.

برای اینکه بتوانیم اقدام به اخذ ویزای جاب آفر استرالیا نماییم، لازم است از قوانین و شرایط دریافت آن اطلاعات کافی بدست آوریم تا با دانش کافی اقدام به مهاجرت به استرالیا نماییم.

پیشنهاد می کنیم مقاله مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید